Sunday, September 19, 2010

kehidupan.


ini lah kehidupan kan? kadang kadang kita kat atas, kadang kadang kita kat bawah, entah lah, aku tak tahu aku berada kat mana sekarang, atas ke bawah, tengah tengah lah kot, herm. aku ne rindu zaman dulu dulu, OLD DAYS. HEHE. ye lah, masalah keluarga takde, masalah diri sendiri takde. gilerr best kot.

aku ne masih kebingungan lah, ataupun dalam bahasa orang putih nyer confuse ler. hahaha. ye lah, sekarang ne banyak sangat hipokrit, and orang yang hipokrit ni pulak ramai orang suka. aku ne orang nyer jenis terus terang, aku tak suka sangat jadi hipokrit ni, bak kata orang jarang kontrol lah, mungkin sebab tu orang nampak aku jahat kan? sebenar nyer aku ni selalu pikir tentang kebahagiaan orang, tapi aku ni yang tak bahagia bahagia. hermmmmmm.
aku bukan nak berkira lah, aku ne dah banyak berkorban untuk kebahagiaan orang. aku tak kisah lah semua tu, tapi yang aku nak, terima kasih cukup lah.
biar lah orang pikir aku ni jahat ke apa ke. janji aku slumber je. hahahahaha.

aku nak cerita lah tentang orang yang suka menipu, kenapa orang ni suka menipu eh? sebenar nya orang yang menipu ne, adakalanya, dia pun tak nak menipu derrr, maybe sebab dia terdesak kot, ye lah tak boleh lah nak judge orang terus2 kan. aku ada satu kisah tentang orang yang menipu ni.

aku ada seorang kawan, yang suka menipu, bak kata orang, dalam hidup dia penuh dengan penipuan tau, tapi aku hairan, dia ne baik jer, betul2 baik. suka tolong orang apa lah ini lah.
alhamdulillah, aku tak pernah rasa aku kena tipu oleh dia ne.

one day, aku bertanya lah kepada si kawan ni, kenapa dia suka menipu.

dia menjawab, 'sebenarnya aku tak suka menipu ni.bahkan aku benci org yg besifat seperti aku ini.tapi itulah kerana terpaksa aku lakukn nya jua.walaupun ianya bertentangan dgn naluri ku"

aku tanya lah dia balik "dah kalau benci, tak usah lah menipu"

dia cakap, ini lah caranya untuk aku memikat perempuan ataupun selainnya.

aku pun hairan lah, tapi aku rasa betul jugak, sebab perempuan banyak suka dia, dalam hati aku,walau perbuatan nya salah , ntahlah aku tak dpt nak komen lagi ,cuma di hati aku bertanya, benar kah org sekarang terutama wanita lebih suka org yg bersikap penipu drpada orang yg jujur? aaku rasa tak! mungkin ini adalh hakikat manusia sekarang lebih suka kepada kebendaan dari segalanya. maksud aku tak suka akan kebanaran lah. dah lah nak tido bye.

No comments: