Sunday, February 6, 2011

sad


yeh, ini lah kehidupan, tahun 2011. tahun yang baru, tahun yang aku anggap akan memberikan aku cahaya, yang akan memberikan aku kebahagiaan. tapi, semua tu aku rasa macam tak akan berlaku, banyak sangat benda buruk berlaku kat aku, aku gagal dalam semuanya, semua!

aku gagal untuk bahagia kan parents aku!
aku gagal dalam peperiksaan!
aku gagal semua!

korang mesti akan cakap, syadi jangan putus asa, banyak lagi masa, AKU DAH PENAT LAH DENGAR AYAT AYAT TU! aku bukan nak sombong, tapi dah setahun aku cuti, aku tak buat apa, macamana dengan masa depan aku nanti?

aku tak nampak lah masa depan aku cerah! aku nak mak bapak aku bahagia tengok aku, aku nak diorang bangga dapat anak macam aku, tapi apa yang aku buat?! semua nya macam aku menyusah kan mereka jer.

aku dah betul betul confused dengan kehidupan aku sekarang, aku yang dulu nya tiap tiap tahun pelajar cemerlang, sekarang dah jadi penganggur yang kurang berjaya, CUBA TENGOK SEMUA KAWAN KAWAN AKU yang dulu kat bawah aku, sekarang semua dapat result cemerlang! tahniah korang. aku bangga dengan korang.

aku rasa cemburu pun ada, tapi tak bermakna aku nak buat jahat, aku cemburu dengan diorang, sebab diorang dapat mengukir satu senyuman untuk parents diorang yang mungkin aku tak boleh buat.

kadang kadang aku terpikir jugak, bila lah aku dapat buat parents bangga dengan aku? kenapa aku tak boleh? kenapa aku susah kan mereka?

lepas aku dapat result, aku tak tahu aku nak buat apa. adakah aku dilahirkan di dunia ini sebgai orang yang gagal? aku sayang kehidupan aku, aku sayang diri aku, tapi aku dah betul betul buntu.

hanya doa korang jer yang dapat tolong aku, tolong lah.

No comments: