Monday, May 17, 2010

renungan ku.


Hari ini hari yang aku rasa boleh tahan lah seronok nyer, takde benda yang berlaku pun, cuma aku rasa tenang sikit, walaupun macam macam hal yang buruk berlaku.

herm, aku tak tahu nak cerita macamane, okay cerita dua orang kawan baik okay? mereka berdua ne dah macam adik beradik, 24 jam berkepit, tapi suatu hari ne salah seorang daripada mereka memburukkan kawan baik dia sendiri, herm, itu lah yang berlaku kepadaku sekarang, korang rasa apa patut aku buat? dah lah malas aku nak fikir, apa yang aku fikir sekarang, aku akan nasihat dia, and tanya dia apa yang dia tak puas hati dengan aku. aku rasa tu je lah jalan terbaik.

okay tu cerita pasal kawan, kalau nak cerita pasal aku, aku rasa lebih tenang sikit, walaupun aku still menganggur, aku rasa tenang, ye lah, sekarang ne aku takde kawan yang nak support aku, macam dulu, aku takde girlfriend. tapi aku okay lah, aku tahu Allah sedang menguji aku. aku redha.
kepada si dia, moga korang bahagia hendaknya, maybe bukan jodoh kita, thanks la ye untuk setahun lebih yang indah, aku just nak minta maaf, kalau aku ada buat kau sakit hati dari dulu sampai sekarang.

okay tu jer kot, nasihat aku, jangan sesekali makan kawan, dan jangan memburukkan orang lain.

2 comments:

sarah H' ghafar said...

sedih betullah cerita awak.. sama with me here.. aku ada juga kawan yang tikam aku dari belakang.. aku fikir siapa yang berani menyebarkan fitnah, rupanya orang yang bagi aku semangat ialah orang yang menikam aku dari belakang.. =D tapi aku ikhlas kan saja.. cause atu cobaan.. dari Allah.

Unknown said...

same here. i got one of so-called "best-friend", used to be. tapi right after he bad-mouthed to my other friends and his employees. i would never ever forgive for what he did. selama ani i assumed he is like one of my family jua, rupanya after ia sama bf nya. yes, BF. he been lying to me mcm2 ia buat cerita pasal ia ada cousins org kaya yg suka ia. huhu. i still dont know what his motive is. one of my friends told me, maybe ia kan jealous kan aku. huhu ia ada byk org suka. kira "ngefans" dia gitu loh. lol. that is bot BF ah, kalau pasal company, ia ckp aku kan sabotage company nya? lol. kalau company not yet well established nda ku kan ambil. sorry bukan ku kan ckp besar but, i dont hv any intentions kan sabotage anyone here. buat apatah ku kan sabotage org. lebih parah lagi, ia pernah mcm cabar my family pasal my family slalu nasihatkan ia, better for him to work daripada self-employed. and he knows my family ckp cematu for a reason supaya ia nda ter hutang sana sini.

anyway, i guess that's all i wanna share with u guys. i hope he is live happily ever after with his BF. lol.