Monday, August 16, 2010

Kawan Hai Kawan.

saya kembali kat blog ni lagi :) lai syadi, akak pernah baca benda2 yang ada kaitan dengan kawan ni. so, hari ni akak nak kongsi kat sini ye.

memang betul, kadang-kadang kita berkawan bagaikan nak rak. setiap hari ada panggilan laa. ada-ada saja yang nak kita bualkan. itulah inilah. sehari tu memang rasa macam tak cukup je. nak jugak jumpa atau buat panggilan hari-hari.

tiba-tiba saja sunyi sepi. dia sibuk dan mungkin kita sendiri pun sibuk. tahu-tahu dua-dua dah tak nak ambil tahu lagi. agaknya dah bosan atau tak tahu lagi nak cakap apa kan. tapi.. memang menghairankan.

apa dah jadi? mana pergi kawan kita tadi tu? apa dah jadi dengan kita sendiri? takkan dah tak sudi dan tak nak berkawan lagi kan?

perkara ni tak mustahil terjadi. ni realiti. pernah tak perkara cam nie berlaku kat anda? tiba-tiba je kawan yang teramat baik ngan kita dah tak sebaik dulu lagi. malah, dah hilang menyepi. kita pun kdg2 tertanya gak, apa dah jadi? apa kena? kita memang tahu tak ada apa-apa silap yang kita lakukan, dia pun macam tu.. tapi kenapa ni berlaku?

hmmm.. mungkin nie memang begitu je. bila dah lama nanti, kita berhubunglah balik. tapi.. malangnya persahabatan tu tak seperti dulu. hambar je kan. kita pun dah tawar hati. bersembang pun macam nak tak nak je.

teruskanlah hidup anda. carilah teman lain atau mungkin terus berkawan dengan teman-teman yang dah lama biasa dengan kita. tak usah ambil hati, tak usah marahkan diri, dah usah peningkan kepala nak pikir itu ini. dah memang nak jadi.. biarkan sajalah. friends come and go, right? :)

dah selalu terjadi pun perkara ni kat saya. tp aaaaah.. xpelaaa. kita tenangkan diri je.

when someone leaves.. it's because someone else is about to arrive :)

No comments: