Thursday, August 19, 2010

satu kisah.

ada satu ibu tunggal membesarkan anaknya, anaknya bernama ali anaknya ini malu dengan emak nya since his mother ada satu mata saja.

then one day, his mom datang ke sekolah mengejut untuk menghantar makanan, budak ini punya lah malu. the next day kawan kawan nya bertanya 'mata mak kau ada satu eh?' dia malu giler dan tak tahu nak jawab apa.
balik jer kat rumah, si anak menjerit kat mak dia 'KALAU MAK NAK MALU KAN SAYA, BAIK LAH AWAK MATI!'
si ibu hanya berdiam diri.
si anak sangat marah kepada ibunya, lalu bernekad untuk belajar bersungguh sungguh dan berpindah ke tempat lain.

one day, ia berjaya dan berkahwin dan telah dikurniakan anak, lalu berpindah ke singapore.
dia bahagia, dia happy, dia selesa tanpa ibunya.

one day, setelah setahun tidak berjumpa dengan anaknya, si ibu ke singapore untuk berjumpa anak nya. setelah berjumpa, si anak bercakap 'berani kau datang sini dan menakut kan anak anak aku?'

maknya membalasi 'minta maaf mungkin saya salah alamat'

satu hari, ali diminta pulang kenegaranya untuk menghadiri sesi reunion sekolah rendah nya.
apabila dia kenegaranya, dia singgah kerumah lamanya dan mendapati rumahnya sunyi, jiran rumah memberitahu bahawa ibunya telah meninggal. si budak tidak sedih, tapi setelah membaca satu surat, dia begitu sedih dan menyesal, isi surat nya.

'mak pikir tentang kamu setiap masa, mak minta maaf sebab datang kerumah kami dan takut kan anak kamu, mak happy kamu datang ke reunion ini, tapi mungkin mak sudah tiada, mak minta maaf kalau selama mak membesarkan kamu, mak hanya memalukan kamu. kalau kamu nak tahu, masa kamu kecil, kamu pernah mengalami accident, and kau kehilangan matamu. tapi mak tidak sampai hati melihat kamu,lalu mak memberikan mata mak kepada kamu, mak gembira kamu boleh melihat'


SEDIH WOKK

No comments: