Sunday, April 4, 2010

post semalam.

hari ne april, 03. herm aku tak dapat tidur, tiap malam aku fikir tentag masa depan aku, aku tak tau apa nak jadi dengan aku, semuanya bermula apabila aku gagal dalam peperiksaan olevel, tak lah gagal, aku kurang 1 'o' jer untuk meneruskan pelajaran dan mengambil A Level. aku malu sebelum ne 2 tahun berturut turut aku dapat pelajar cemerlang, entah lah ne tuhan balas kat aku lah apa yang aku dah buat kat cikgu, parents, huhu.

sekarang aku tak tahu masa depan aku, masa tu aku balik KL, pikir dapat lah masuk kolej apa sambung belajar, then masalah tranport, then leaving certificate takde, macam macam hal, aku betul betul tertekan sekarang, dulu kat KL, pakcik aku suruh ambil SPM. erghh, aku bukannyer orang yang vepat catch up pelajaran ne, and paling penting aku yang buat aku berfikir, 'buat apa aku belajar dari form 1 sampai sekarang nak ambil O Level, tiba tiba aku kena suruh ambil SPM. arghhhh. semua orang kata aku akan rugi selamanya. aku buntu lah! aku tak tahu nak buat apa.

tahun 2010 ne memang takde apa apa yang happy yang pernah terjadi kat aku, huhu, kawan kawan semua sekolah belajar, aku duduk kat rumah macam orang giler, aku sedih tak dapat bangga kan mak bapak aku ngan result aku macam tu. this year aku jugak aku repeat ambil Olevel bulan november, semua ne atas pertolongan mak najib, aku terhutang budi dengan mereka, herm. kalau takde mereka, mesti aku dah jadi gila sekarang.

entah lah, aku baru ada semangat nak buat betul betul for this next exam, aku nak dapat kan satu O jer lagi, then aku boleh ambil ALevel. tapi ada satu hamba Allah ne mengatakan yang aku takkan dapat apa, since im malaysian. huhu aku akan rugi. arghhhhhhhh! aku dah pening kepala sekarang!

kenapa lah aku gagal masa tu? aku ne suka main main!
Mengapa nasib aku sentiasa malang? sebab aku jarang sembahyang, jarang berdoa. huhu. aku sedar.
Apalah nak jadi dengan aku ni? aku pun tak tau, huhu.

No comments: